SvenskaSuomi
  •   30 dagars öppet köp
  •   Faktura Kort Swish
  •   Fri frakt över 999kr (ord. 59kr)

Ångerrätt och Returärenden

Hos oss på SPOTiLED har ni som privatkund 30 dagars ångerrätt! 

Privatpersoner har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen, men vi på SPOTiLED lämnar alltså 30 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Returfrakten betalas av kunden. Det går bra att köpa en returfraktsedel från oss, vi debiterar 99kr vid användande av sådan returfraktsedel. Beloppet dras från det belopp som du får tillbaka för varorna du returnerat. Återbetalning för returnerad produkt/er görs genom att kreditera eller återbetala med den betalmetod som du använde vid betalning av din beställning. Vill man som privatkund returnera en vara så läs först nedan information. Har ni frågor om detta är ni välkomna att kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller på telefon 08 410 71 111 så hjälper vi er. Kontakta oss även om ni vill att vi skickar en returfraktsedel.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka beloppet för returnerad produkt/er senast inom 10 dagar efter mottagen och kontrollerad produkt/er. Returnerade produkter ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage och medföljande tillbehör. Vänligen tänk på miljön och packa produkterna i lagom stor låda så att den inte är onödigt stor. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat ifall produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. I de fall produkten inte är komplett görs avdrag helt eller delvis på priset. Är produkten trasig eller på något sätt förändrad så godkänns inte returen. Returerna skall märkas med ordernummer samt skickas till SPOTiLED, Dalarövägen 37E, 13644 Handen. Skickas paketet till en servicepoint/ombud så tar behandligen av returen längre tid då vi hämtar paket från ombud en gång i veckan. För snabbaste behandling och återbetalning så ber vi er skicka paketet så att de levereras direkt till oss. Efter kontrollerad och godkänd retur så återbetalas beloppet företrädelsevis genom återbetalning via samma betalsätt som beställningen betalades med vid köpet. I övriga fall kontaktar vi er för att lösa det på bästa sätt.

Specialbeställda produkter eller skräddarsydda produkter omfattas inte av ångerrätten. En produkt räknas som specialbeställd om det är en metervara eller om produkten på annat sätt anpassats eller monterats efter kundens önskemål.

Företag har inte rätt att returnera beställda produkter. Önskas ändå retur så går det bra att kontakta oss så undersöker vi möjliga återköp från fall till fall.

Ej uthämtade paket debiteras 100kr plus kostnaden för ny frakt om du vill ha paketet igen.
Om du väljer att inte hämta ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 100 kr för omkostnader som vi blir debiterade av Postnord/DHL samt vårt arbete med hantering av varorna. Liggetiden på ombudet är ca 7-14 dgr. 7 dagar på PostNords ombud som kan förlängas kostnadsfritt i PostNord-appen, 14 dagar är liggetiden på DHL Servicepoint innan paketen går i retur till oss.

Trustpilot

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Information
SvenskaSuomi